مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آموزش نحوه ی ساخت live wallpaper

به منظور ساخت live wallpaper لازم است یک فایل XML ایجاد نموده و ویژگی های کلی آن را در فایل مزبور اعلان نمایید. فایل نام برده می بایست توصیفی کلی از اپلیکیشن، یک پیش نمایش و لینک به تنظیمات اکتیویتی Activity که در قالب preferences تعریف می شود را دربرداشته باشد. شما بعده ها از طریق preferences می توانید activity را مطابق نیاز تنظیم نمایید.

سپس یک سرویس تعریف می کنید که کلاس WallpaperService را به ارث می برد. در واقع تمامی تصاویر زنده در سیستم اندروید از این کلاس پایه ارث بری کرده و مشتق می شوند. متد onCreateEngine() را پیاده سازی کرده و یک آبجکت از جنس android.service.wallpaper.WallpaperService.Engine به عنوان خروجی از متد بازگردانی نمایید. این آبجکت ها رخدادهای مربوط به چرخه ی حیات (lifecycle event)، انیمیشن (متحرک سازی) و ترسیم live wallpaper را مدیریت می کنند. کلاس Engine متدهای مربوط به چرخه ی حیات را در اختیار توسعه دهنده قرار می دهد که از جمله ی آن می توان به onCreate()،onSurfaceCreated()،onVisibilityChanged()،onOffsetsChanged() ، onTouchEvent() و onCommand() اشاره کرد.

برای استفاده از سرویس مورد نظر می بایست داخل فایل تنظیمات اپلیکیشن (manifest) مقدار android:permission را (داخل تگ service) برابر android.permission.BIND_WALLPAPER قرار داده و سپس داخل تگ intent-filter مقدار خصیصه ی android:name المان action را بر روی android.service.wallpaper.WallpaperService تنظیم نمایید.

همچنین لازم است داخل فایل تنظیمات (AndroidManifest.xml) اعلان نمایید که اپلیکیشن از امکان android.software.live_wallpaper استفاده می کند. به دنبال این تنظیم، دستگاه هایی که از live wallpaper پشتیبانی نمی کنند، قابلیت نصب نرم افزار شما را نخواهد داشت.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده