مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» شاخه های هوش تصنعی

 
هوش تصنعی
هوش تصنعی و مصنوعی ( Artificial Intelligence ) یا این که AI فناوری و شاخه‌ای در علم ها رایانه همراه است که به مطالعه و توسعه و گسترش نرم‌افزار و دستگاه‌های هوشمند میپردازد . کتاب ها و دانشمندان پر رنگ هوش تصنعی , این فن را با عبارت «مطالعه و پباده سازی موادسازنده هوشمند» تعریف میکنند که در آن یک عنصر یا این که برهان هوشمند سیستمی است که محیط را فهم کرده و اقداماتی را برای حداکثر کردن احتمال موفقیت خویش انجام می دهد . جان مک‌کارتی , مبدع این عبارت در سال ۱۹۵۵ آن را به صورت «علم و مهندسی ساخت دستگاه‌های هوشمند» تعریف نموده است .
پژوهش ها هوش تصنعی و مصنوعی همینطور برحسب بعضی مساله فنی هم تقسیم‌بندی میشود . این زیرمجموعه بر حل مساله یگانه , بر یکی چندین روش ممکن , بر به کارگیری از ابزارهای تماما گوناگون , یا این که بر وصال به کاربردهای یگانه متمرکز بوده‌اند .
مساله ( یا این که هدف ها ) مهم در پژوهش ها هوش تصنعی و مصنوعی به منطق , علم , پباده سازی , فراگرفتن , ارتباطات , ادراک و بضاعت و توان جنبش دادن یا این که استعمال از اشیاء مربوط میشود . هوش همگانی ( یا این که هوش تصنعی و مصنوعی حاذق ) هنوز یکی‌از هدف ها بلندمدت است . روش‌هایی که فعلا محبوبیت دارا هستند , عبارتند از روش‌های آماری , هوش محاسباتی و هوش تصنعی و مصنوعی سمبولیک سنتی . در هوش تصنعی و مصنوعی از ابزارهای متنوعی مستعمل که مشتمل بر نسخه‌هایی از بهینه‌سازی تحقیق و ریاضی ها , منطق , روش‌های بر طبق فرض ها و اقتصاد و اکثری مورد ها دیگر می گردد . این حرفه بر طبق این ادعاست که بضاعت و توان اساسی بشر , هوش را می‌توان به گونه‌ای ظریف تعریف کرد که دستگاه‌ها نیز توانمند به شبیه‌سازی آن باشند . این داعیه مساله فلسفی را در رابطه ماهیت ذهن و اختلال اخلاقی خوی موجودات تصنعی مجدد زنده می نماید که از قدیم در اسطوره‌ها , افسانه‌ها و فلسفه به آن ها پرداخته شده‌است . هوش تصنعی همواره با خوش‌بینی همراه بوده ولی شکست‌هایی را هم تجربه نموده است . امروزه هوش تصنعی به منتخب لازم از صنعت فناوری و اکثری از دشوارترین مساله علم ها رایانه تبدیل شده است

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده